Monday, June 28, 2010

zagadki

dzisiaj bez zdjęć, które ostatnio robią raczej inni, ale za to z historyjkami.
Ninka zadaje nam ostatnio zagadki, z których przebojem są dwie:
1. co to jest: zrobione z cegły i nie chodzi?
2. co to jest: wisi na domu i jest na f? (nie można przy tym powiedzieć, do czego służy, bo byłoby za łatwo :)

zgadujcie, odpowiedzi na końcu.

w czasie wczorajszej podróży z wrocławia do warszawy słuchaliśmy piosenek Pippi, jednak z nich jest o wilku i dzieciaki nie przepadają za nią, więc pytam, czy im przełączyć na następną. oni na to, że nie, posłuchają. wjeżdżaliśmy właśnie do miejscowości na O (osiek chyba), a Nina od razu: o, mamusiu, zobacz, to są właśnie Owilczyce!

a na samym końcu drogi dostałam okropny mandat, martwiłam się tym mocno, na co moje starsze dziecko mówi: nie martw się mamusiu, ja ci wybaczam ten grzech! :)

Jaś za to zaczyna, podobnie jak Ninka wcześniej, podchwytywać kwestie z książek, z Mikołajka na przykład. wychodzi więc taki brzdąc z łóżka i zamiast zwykłego okrzyku Mamo, chcę wodę! mówi bardzo poważnie: poproszę o szklankę wody! (zajrzyjcie do historyjki o opiekunce).

Jasiek jest też wielkim miłośnikiem zwierzaków, bardzo je lubi przytulać i rozczula się nad nimi. poszliśmy niedawno do wilczeńca, gdzie na łączce pasła się koza. Jasiek na to od razu: Mamusiu, jaka przepiękna kózeczka! Kózeczko, chodź tu do mnie - i leci pogłaskać kozę. na deszczowych spacerach nie można go oderwać od szukania ślimaków, nad każdym z nich staje, gada do niego, porównuje, opowiada historie o spotkaniach ślimaków.
tylko konie na razie woli z daleka - chociaż bardzo lubi je oglądać, a ostatnio obudził się z bardzo fajnym snem o dwóch srokaczach, z których jeden ukradł marchewkę. jeszcze trochę i będziemy razem jeździć konno :).

i jeszcze odpowiedzi na zagadki Nin: 1. dom 2.farba. zgadliście???

1 comment:

ET said...

Polowiczny sukces zaliczyłam, bo DOM odgadłam ,a na "f" typowałam FLAGĘ wobec częstych teraz okoliczności jej wieszania . Brawo Nina !
Jaśkowa czułośc i delikatność jest wzruszająca, zaro zadatków na MACHO..jak on sobie poradzi w tej drapieżnej rzeczywistości ?

Buziaki Droga ( nomen omen) Podrozniczko.